pixel

Professionele huisstijl

Een professionele huisstijl, waar bestaat die uit? Logo, visitekaartjes, (digitaal) briefpapier, social media uitingen… Allemaal onderdelen die goed op elkaar afgestemd zouden moeten zijn. Dat zorgt namelijk voor herkenbaarheid en een betrouwbare uitstraling.

Is dat nu niet het geval bij jouw bedrijf? Dat is zonde!

Een professionele huisstijl, wat houdt dat in?

Een professionele huisstijl bestaat uit veel verschillende uitingen. Of het nu visitekaartjes, briefpapier of enveloppen betreft: we gaan samen voor een creatieve uiting, rekening houdend met jouw wensen.

Maar een huisstijl is ook de basis van bijvoorbeeld je website, advertenties, gevel- of autobelettering en social media uitingen. Als grafisch vormgever kan ik jou met al deze uitingen helpen.

De sterkte van een huisstijl wordt voor een groot deel bepaald door een vast gebruik van kleuren en lettertypes. Deze verbeelden als het goed is het karakter van jouw bedrijf en spreken je doelgroep aan.

Wat doet een sterk huisstijl ontwerp voor je bedrijf?

Een goed huisstijl ontwerp zorgt ervoor dat mensen jouw communicatie direct herkennen, dat wekt vertrouwen. Het geeft je bedrijf een vakkundige uitstraling en sterke identiteit.

Met een professionele huisstijl zorg je ook voor onderscheid ten opzichte van je concurrentie.

Maar ook uitingen op Facebook, LinkedIn en Instagram horen bij je huisstijl. Denk daarbij aan afbeeldingen voor posts, omslagfoto’s en dergelijke.

Jouw bedrijfsidentiteit wordt consequent doorgevoerd in alle gebieden.

Dat zorgt voor een professionele bedrijfsuitstraling.

Hoe zit het met jouw huisstijl?

Als je je verschillende uitingen naast elkaar legt, zie jij dan een consequente uitstraling? Let hierbij op kleur- en lettertypegebruik. De sfeer en kwaliteit van gebruikte afbeeldingen en de ‘tone-of-voice’ van je teksten.
Mocht het rommelig overkomen, dan is het goed om een afspraak te maken om te zien hoe we jouw huisstijl kunnen professionaliseren.

professionele huisstijl vormgeving

Je logo laten maken: ga voor tijdloos!

Wil jij je logo laten maken? Ga dan voor een tijdloos logo!Dit heeft verschillende voordelen, denk bijvoorbeeld aan duurzaamheid en flexibiliteit....

Een slechte website: De 5 meest gehoorde excuses

Een slechte website die niet goed werkt of achterhaald is. Er is altijd wel een smoesje te verzinnen waarom het niet op orde is. Hier lees je de 5...

Richt je op Sanne of Jeroen

Het is een kunst en een vak apart om je lezers via je teksten zo aan te spreken dat ze blijven hangen. Dat lukt meestal minder goed als je het...

Hoger komen in Google

Volg Belliz op Facebook, Instagram of LinkedIn[Of: SEO: Allemaal hoog op pagina 1 in Google] Op de foto zie je mij in Bryce Canyon NP, in de VS. Net...

Wat kost een website?

Volg Belliz op Facebook, Instagram of LinkedInEén van de meest gestelde vragen op internetfora en ik kan me altijd verliezen in het lezen van de...

Een logo? Heb je niet nodig!

Met zo'n kop heb je mij als grafisch vormgever natuurlijk meteen 😉 Als serieus bedrijf heb je een goed logo nodig, want: “Als het er maar perfect...

Verkeerde klanten op je website: Een Rolex in krantenpapier

Wanneer jouw website je bezoeker op het verkeerde been zet.Hoe komt dat en wat kun je eraan doen?Trekt jouw website de verkeerde klanten aan?...

Grafisch ontwerper en website bouwer inéén

“Een grafisch ontwerper die zelf websites bouwt, dat hoor je niet vaak.”Dat klopt inderdaad.Waarom doe ik dat wel en wat is daarvan jouw...

Hoe begin je een website: stappenplan

Hoe begin je een website goed? Neem er ruim de tijd voor en volg deze routekaart. Je bespaart tijd en dus geld als je de start van je website goed...

Logo laten ontwerpen: stappenplan

Ga je starten als ondernemer en heb je een bedrijfslogo nodig? Of bestaat je bedrijf al langer en is het tijd voor een re-branding?Een logo laten...

Zijn er nog vragen?

Je titel komt hier

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Wat is het verschil tussen een huisstijl en branding?

Een huisstijl zijn visuele elementen, zoals een logo, typografie, kleuren en beeldtaal. Het doel is om een consistent beeld van het bedrijf te vormen.

Branding omvat veel meer: zowel de huisstijl als de complete identiteit van bedrijf. Branding gaat bijvoorbeeld ook over presentatie, communicatie en zaken als missie, visie en doelstellingen.

Visitekaartjes: die gebruikt toch niemand meer?

Dat is een interessante, de meningen zijn erover verdeeld. Het is vooral belangrijk dat je goed denkt aan je doelgroep. Bekijk deze LinkedIn-post maar eens. En dan vooral de commentaren eronder: https://www.linkedin.com/posts/krista-de-heer-5721b117_weg-met-het-visitekaartje-twee-voorvallen-activity-6827652781852164096-_8EL?utm_source=share&utm_medium=member_desktop 

Wat zijn de belangrijkste onderdelen van een huisstijl?

Een huisstijl kan uit de volgende onderdelen bestaan: naam, logo, kleur, typografie (lettertype), vormentaal (stramienen/vlakken/curves/opmaak) en stijl van fotografie.

Waaraan herken ik een goed logo?

Een goed logo is eenvoudig. Je zou het bij wijze van spreken zelf simpel moeten kunnen natekenen. Het moet ook in verschillende formaten nog goed leesbaar zijn. En natuurlijk moet het de identiteit van jou of je bedrijf goed weergeven.

Ik wil kennismaken met Belliz

Er wordt zorgvuldig met je gegevens omgegaan. Ik bewaar ze alleen om je af en toe een berichtje te sturen en deel ze niet met derden 😉

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.