pixel

Je logo laten maken: ga voor tijdloos!

Wil jij je logo laten maken? Ga dan voor een tijdloos logo!
Dit heeft verschillende voordelen, denk bijvoorbeeld aan duurzaamheid en flexibiliteit.

Lees hier meer over onder andere de kenmerken van een tijdloos logo.

Pas geleden kwam ik er weer eens een keer langsrijden: Scheiwijk voor fijnproevers, langs de A27 bij Gorinchem.

De schrijfwijze voor deze naam heb ik in 2009 al bedacht. Natuurlijk is er in de tussentijd een subtiele wijziging doorgevoerd en is de context waarin de naam gebruikt wordt aangepast aan de diensten die het bedrijf levert.

Toch is de uitstraling hetzelfde gebleven, met recht is dit een tijdloos logo.

Vanzelfsprekend is het niet voor elk bedrijf, merk of dienst belangrijk dat het logo tijdloos is. Soms is het juist de bedoeling dat het wél modieus en trendy is. Maak daarom een goede afweging.

Waarom een tijdloos logo laten maken?

Hieronder lees je verschillende voordelen van het ontwerp van een tijdloos logo:

  1. Duurzaamheid: Een tijdloos logo is gemaakt om lang mee te gaan en daarom blijft het relevant en effectief gedurende een aantal jaar. Het raakt niet snel verouderd en je hoeft dus niet om de paar jaar te investeren in een nieuw logo.
  2. Herkenbaarheid: Een tijdloos logo heeft een eenvoudig en gemakkelijk te onthouden ontwerp, waardoor het gemakkelijker wordt voor je doelgroep om jouw merk te herkennen en te onthouden. Je doelgroep herinnert zich je merk sneller wanneer zij het nodig heeft.
  3. Flexibiliteit: Een tijdloos logo is gemakkelijker aan te passen aan veranderingen in je merk, bijvoorbeeld bij uitbreiding van diensten of producten. Het ontwerp van het logo kan dan behouden blijven terwijl de boodschap die het overbrengt wel verandert.
  4. Betrouwbaarheid: Een tijdloos logo straalt stabiliteit en betrouwbaarheid uit. Het geeft aan dat je merk zich bewezen heeft en dat het langdurig succesvol is. Dit versterkt je merk en zorgt voor vertrouwen bij je doelgroep.
  5. Kostenbesparing: Niet onbelangrijk, toch? Als je investeert in een tijdloos logo, hoef je niet om de paar jaar een nieuw logo te laten maken. Dit kan op de lange termijn kosten besparen en je merkstrategie efficiënter maken.

De kenmerken van een tijdloos logo

Als een logo onderstaande kenmerken heeft, is de kans groter dat het tijdloos is en lang relevant zal blijven:

  1. Eenvoudig en minimalistisch ontwerp: Een tijdloos logo heeft een eenvoudig en minimalistisch ontwerp, met een duidelijke boodschap die gemakkelijk te begrijpen is. Het ontwerp bevat geen onnodige details die afleiden van de boodschap.
  2. Gebruik van basisvormen: Een tijdloos logo maakt vaak gebruik van basisvormen zoals cirkels, driehoeken en vierkanten. Deze vormen hebben een algemene betekenis en zijn gemakkelijk te herkennen.
  3. Weinig kleuren: Een tijdloos logo maakt vaak gebruik van een beperkt kleurenpalet, waardoor het ontwerp niet te druk wordt en de boodschap duidelijk overkomt. Meestal zijn deze kleuren ook neutraal en tijdloos, zoals zwart, wit, grijs en blauw.
  4. Geen modieuze elementen: Een tijdloos logo gebruikt geen modieuze elementen zoals trendy lettertypen, texturen of kleuren. Deze elementen kunnen snel verouderd raken en maken het logo minder tijdloos.
  5. Schaalbaarheid: Een tijdloos logo kan worden geschaald zonder dat het zijn herkenbaarheid verliest. Het ontwerp is niet afhankelijk van vaste afmetingen of verhoudingen en kan worden toegepast op verschillende media en in verschillende formaten.

Vragen? Stel ze hier:

Geen zorgen: je komt niet op een e-maillijst terecht!

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

Strippenkaart voor kleine klussen met korting

Blijven de kleine klusjes bij jou lang liggen?
Misschien omdat je het vervelend vindt om hiervoor te bellen of te mailen?
Pak ze nu snel op met de pre-paid strippenkaart en krijg een korting tot € 80,00!