Verkeerde klanten op je website: Een Rolex in krantenpapier

17 september 2021

Wanneer jouw website je bezoeker op het verkeerde been zet.
Hoe komt dat en wat kun je eraan doen?

Trekt jouw website de verkeerde klanten aan?

Afgelopen periode ben ik er een aantal tegengekomen: Pareltjes van bedrijven die, als je hun website bezoekt, lang niet zo vakkundig en kwalitatief hoogwaardig overkomen als ze eigenlijk zijn.

Zonde, want op die manier trek je de verkeerde klanten aan. En geef je je ideale potentiële klanten een reden om je website snel weer te verlaten zonder contact op te nemen.

Zie het als een dure Rolex die je verpakt in krantenpapier. De verpakking representeert op geen enkele manier de kwaliteit en luxe van de inhoud. Zo wordt de ontvanger op het verkeerde been gezet.

Wat is het gevolg van een website met een verkeerde uitstraling?

Dan trek je de verkeerde klanten aan. Dat kunnen klanten zijn die met een opdracht komen waarvan jij denkt: “Dat doe ik al jaren niet meer, daar heb ik echt geen zin in!”.

Of iemand heeft jou superenthousiast aanbevolen bij een kennis. Terecht, want je levert kwaliteit. Maar die potentiële opdrachtgever ziet die kwaliteit niet terug op je website. En haakt dus af, jammer!

Zet de bezoekers van je website niet op het verkeerde been! Loop eens kritisch door je website en check de onderstaande punten.

Wanneer geeft jouw website een verkeerd beeld van je bedrijf?

Dat kan op verschillende manieren:

Jouw website is technisch verouderd
Ben jij al heel lang geleden begonnen met je website, dan is de kans groot dat hij technisch niet meer aan de eisen van deze tijd voldoet.

Bijvoorbeeld omdat hij op mobiele telefoons niet goed te gebruiken is.

Of omdat je technieken gebruikt die op dit moment niet meer werken. Denk bijvoorbeeld aan Flash of bepaalde effecten.

En voor bijvoorbeeld een WordPress-website: zijn de plugins, het thema en de WordPress-versie up-to-date zodat alles goed blijft werken?

Jouw website is inhoudelijk verouderd
Heb jij oude informatie niet bijgewerkt, staan er nog werkzaamheden of producten die je al lang niet meer levert? Haal deze dan weg en zorg ervoor dat jouw nieuwste, meest winstgevende of indrukwekkendste projecten in het zicht staan.

Als je ondertussen verhuisd bent, pas je natuurlijk je contactgegevens aan.

Staan jouw medewerkers met naam en/of foto op de ‘Team’-pagina? Zorg er dan voor dat oud-medewerkers verwijderd worden, nieuwe medewerkers een plekje krijgen en dat bij iedereen een recente, zakelijke foto en de juiste contactgegevens staan.

Jouw website is uiterlijk verouderd
Heb je ondertussen een nieuwe huisstijl? Dan heb je misschien je oude logo vervangen op je website. Maar de rest? Past die bij jouw nieuwe huisstijl?

Ook in webdesign is er sprake van mode. Na een aantal jaar kan de indeling van een website verouderd overkomen. Voornamelijk door veranderende technieken, met als gevolg dat de gebruiker een website anders gaat gebruiken.

Ook je gebruikte kleuren of lettertypes kunnen oubollig overkomen. Wellicht is het een idee om het eens op te frissen? Kijk dan eens hier »

verkeerde klanten op je website

Vragen? Stel ze hier:

Geen zorgen: je komt niet op een e-maillijst terecht!

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

Strippenkaart voor kleine klussen met korting

Blijven de kleine klusjes bij jou lang liggen?
Misschien omdat je het vervelend vind om hiervoor te bellen of te mailen?
Pak ze nu snel op met de pre-paid strippenkaart en krijg een korting tot € 75,00!