pixel

Meten is weten!

Google Analytics en Google Search Console. Ze horen bij elkaar, als peper en zout. Maar wat is nu het verschil tussen deze twee onmisbare tools voor online marketing? Hier lees je meer over de twee en hoe je ze kan gebruiken.

Google Analytics (GA4) kun je zien als een soort rechercheur. Het kan je alles vertellen wat je wilt weten over het gedrag van je websitebezoekers, zoals waar ze vandaan komen, hoe lang ze blijven en wat ze precies doen op je website. GA4 helpt je bij het vinden van antwoorden op al je vragen over het publiek als ze al op je website zijn.
Hier vind je een interessant artikel over Google Analytics »

Google Search Console (GSC) daarentegen is degene die je zou kunnen vragen om je auto te onderhouden. Het helpt je om de gezondheid en de prestaties van je website te controleren en te verbeteren. Het geeft je informatie over de zoekopdrachten waarmee je website wordt gevonden en laat je zien hoe je je website kunt optimaliseren voor zoekmachines. Dat zijn dus antwoorden op vragen over hoé je bezoekers op je website terecht komen.
Hier vind je een interessant artikel over Google Search Console »

Hoe gebruik je ze?

Google Analytics en Google Search Console werken eigenlijk heel goed samen. Google Analytics kan je helpen om je publiek beter te begrijpen, terwijl Google Search Console je kan helpen om je website te verbeteren en meer verkeer te genereren.

GA onthult wie de bezoeker is en wat hij doet, terwijl GSC ervoor zorgt dat GA zijn werk kan doen.

Moet je kiezen? Nee, dus! Ze werken geweldig samen en zullen je helpen om het meeste uit je website te halen. Samen zijn ze een superduo dat je zal helpen om je online aanwezigheid te optimaliseren en te laten groeien.

Heb je meer vragen over WordPress of heb je hulp nodig? Neem dan contact op »

Gratis tips voor een betere website

Lees meer

Google Analytics en Googlse Search Console tips